Info E-Kaunseling

Info E-Kaunseling
Selamat datang ke laman E-Kaunseling SMK Air Itam. Sebarang cadangan atau pandangan positif amat dialu-alukan. Hantarkan pendapat anda melalui email: smk.airitam@yahoo.com.my atau tinggalkan pesanan di ruang JOM SEMBANG. Pastikan anda tidak menulis ayat-ayat berunsur negatif yang boleh menyinggung mana-mana pihak.

Friday 30 December 2011

Program Orientasi Pelajar Baru








Program Orientasi pelajar baru SMK Air Itam diadakan pada 30 Disembar 2011 (Jumaat) dari jam 9.00 pagi hingga 11.00 pagi. Seramai 182 orang pelajar dan lebih kurang 100 orang ibu bapa menghadiri program ini.

Semua pelajar ditempatkan di dewan sekolah, semua pelajar dibahagikan kepada 7 kumpulan. Program kenali guru sesi petang dan taklimat peraturan sekolah diadakan dari pukul 9.15 pagi sampai 9.40 pagi. Selepas itu, satu Ujian Diagnostik diadakan di kelas masing-masing.

Semua ibu bapa pula ditempatkan di bilik gerakan. Taklimat dimulakan oleh Pengetua, pengetua menerangkan misi dan visi sekolah, kemudahan sekolah, carta organisasi sekolah dan program-program yang dijalankan oleh SMKAI kepada semua ibu bapa. Selepas itu, Penolong Kanan Pentadbiran pula memberi taklimat tentang keputusan yang dicapai oleh pelajar dalam Peperiksaan PMR dan SPM. PK Hem pula memberi taklimat tentang hal ewal pelajar. PK kokurikulum pula menerangkan tentang pretasi yang baik yang dicapai oleh pelajar dalam kokurikulum. PK petang pula menerang waktu persekolahan dan undang-undang perlu dipatuhi oleh pelajar baru, beliau juga berharap semua ibu bapa memberi sokongan yang penuh kepada sekolah. Taklimat diakhiri oleh ucapan Inspektor Ravi dan pengerusi PIBG.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...